ponedjeljak, 24. listopada 2011.

Modni rivali

Dragi moji,

Danas sam vam htjela pisati svoje recenzije viđenih revija Cro A Portera, no onda me zaokupila druga misao koju bi trebala podijeliti sa svojim čitateljima. Mislila sam da nikad neću pisati ovakve tekstove, ali mi je sada savršeno jasno kako je tema kojoj ću se danas posvetiti zaslužila vidjeti svjetlo dana.
 
Gdje ima dima ima i vatre

Priča se proteže na dane kad sam bila nešto mlađa i mnogo naivnija. U to doba Fashion.hr bio je u svojim začecima, a Cro A Porter bio je već etablirani modni event. Sjećam se kako sam gledala neku emisiju na televiziji u kojoj se povlačila trakavica o tome koji je modni događaj bolji. U to su doba novinari uzimali Viktorove i Vinkove izjave i uporno pokušavali zakuhati neku svađu. Obojica su se, prema mom mišljenju, ponijeli kao gospoda i otklonili sumnje o zavadi. Tada mi se činilo kako svađa i netrpeljivost zaista ne postoje jer su se činili zaista iskreni u svojim intervjuima. Ipak, ne kaže se bez razloga da tamo gdje ima dima ima i vatre.

O ovoj temi nisam razmišljala sve do ove jeseni kada se održavao jesenski Dove Fashion.hr na koji sam bila pozvana. Sjedeći uz pistu tog odlično organiziranog modnog eventa koji je privukao brojne zaljubljenike u modu, palo mi je na pamet kako je divno da se ovakve stvari odvijaju u Hrvatskoj i kako bih voljela da ih je više. U mojem razmišljanju prekinuo me metež u prvom redu nasuprot mene. Od silnog jata novinara koji su se doslovce bacili pred njegove noge ne bi li uhvatili taj povijesni događaj ukazivanja u suparničkom taboru, jedva sam nazirala Viktora Dragu – glavom i bradom, dame i gospodo. Netko do mene je rekao: „Ajme meni, Viktor je došao na Fashion.hr! Kaj je njemu došlo?“ Nakon što mi je odgovor na opasku proletio glavom istog trena sam izvalila: „To je jedino ispravno. U redu je doći podržati kolege, a nije suvišno ni pogledati konkurenciju“. U tom trenu nisam ni sanjala o suparništvu, malodušnosti i zavisti.

Prošlo vrijeme, doš'o rok, eto vraga – skok na skok

U subotu navečer, nakon dvije uspješne večeri fantastičnih dizajnera, treće večeri jesenskog CAP-a imali smo novo ukazanje. U prvom redu ovog modnog eventa sjedili su Vinko&Vinko  s fashion.hra. Mojim neiskvarenim mislima prožela se misao o kolegijalnosti kojoj svjedočim. Nije prošla ni minuta od kad su sjeli a već se tu pronašao Viktor sa slušalicama u ušima i mobitelom u ruci – došao je pozdraviti svoje goste iz prvog reda. Nakon što je blago izljubio Tihanu i kratko pročavrljao, okrenuo se za 180, prešao pistu i pristojno se rukovao s voditeljima F.hra. Dok sam pratila s druge strane piste što se događa, moje su se kolegice počele meškoljiti na svojim mjestima. Iako je bilo dovoljno mjesta budući da ostali iz prvog reda nisu još sjeli, cure su se uskomešale i počele šaputati. Kroz šapat sam uspjela shvatiti kako im šefovi sjede točno nasuprot i budno motre. Mislila sam da djevojke pretjeruju u svojim nastojanjima da što bolje odrade svoj novinarski posao, no onda sam shvatila kako im se posao dodatno otežava. Napisati objektivno mišljenje o nekoj temi dovoljno je teško, no napisati ga na način da ti netko šapće u pero, vjerujte mi – još je teže. Uputa s druge strane piste glasila je – ne uljepšavaj, ne hvali, ne piši ništa lijepo i ne koristi pridjeve!
Možete li zamisliti bilo koji osvrt na reviju bez korištenja pridjeva? Ja ne mogu zamisliti ni ovaj tekst bez pridjeva, a kamo li novinarski osvrt na bajku koja nam se kroz idućih sat vremena odvijala pred očima.
Moram li spomenuti da mi je vilica pala do poda od čuđenja? Nisam mogla vjerovati svojim očima! Kako netko može tako licemjerno sjediti i pljeskati, a u dubini se nadati kako netko neće uspjeti. Bilo je to baš malograđanski i nisko. Takvi udarci ispod pojasa začudili su me i zgrozili. Iako su novinarke odradile posao kako je od njih traženo, odradile su to bez srca. Iako se od njih tražilo da navode gole činjenice onog što vide, iako im se otela umjetnička sloboda i novinarska nepotkupljivost i odanost činjenicama (a činjenica je da su revije zaslužile opise s velikim brojem pridjeva), nije im se moglo oteti oduševljenje revijama koje im sve vidjelo u očima.

Ako moraš spustiti nekog da bi uzdigao sebe trebao bi se zapitati koliko zapravo vrijediš. Nitko ne traži da budu najbolji prijatelji, no moraju li zaista biti rivali ako se bave istim poslom? Od kud toliki otrov? Je li to odraz vlastitog neuspjeha i nesigurnosti? Pitam se je li to osjećaj poraza jer i nakon godina truda ipak nisi prvi..

Broj komentara: 13:

  1. stvarno mi se sviđa post, ali me je zainteresiralo nešto drugo..
    govoriš o kolegijalnosti, potpori, a nekako je u ''javnosti'' stvorena slika vas blogerica podijeljenih u klanove. ne znam ima li tu istine, ali ja sam dojma da i vi često djelujete licemjerno. istina, ti nisi nikada komentirala nešto u tom stilu, ali neke druge blogerice s kojima si ti u ''javnosti'' povezana jesu i to mi je jednostavno ružno :(
    s kim si- takav si, vjerojatno i nema nekog smisla, ali imam osjećaj da mnogi i o tebi automatski imaju takav dojam. znam da ti nije bitno što drugi misle o tebi pa nemoj ovo shvatiti kao kritiku namijenjenu tebi, već onim blogericama koje olajavaju.

    OdgovoriIzbriši
  2. Zanimljivo... Vrlo zanimljivo. Osobito ovo što je Anonimna iznad mene komentirala. Istina je da se u postovima i komentarima na nekim blogovima dade iščitati klanovska podjela hrvatske blog scene, koja je krenula prekidom Ane i Barbare, a učvrstila se prekidom Ljupke i Petre. Također je istina da ti nikada u tome nisi direktno sudjelovala, no zanimljivo je kako u popisu blogova koje pratiš nemaš ni Barbaru ni Petru (iako si više puta naglasila da inzistiraš na praćenju naših, a ne stranih blogova). Mislim da u pitanju nije s kim si - takav si, nego jal, zavist i sklonost potpaljivanju vatre iz zabave koji je tako tipičan za naš narod. Ovo "jal - zavist - i ostalo" nisam napisala za tebe osobno, nego za dojam koji ostavlja hrvatska modna i modno-blogerska scena. Sigurna sam da niste sve takve i da ima dragih i naivnih curetaka koje slikaju kombinacija i pišu blog iz vlastitog gušta, ali je opća slika, nažalost, vrlo tužna.

    OdgovoriIzbriši
  3. Vrlo jeftin način kupovine dizajnerske haljine.Vi ne skrivate svoju pristranost, no nažalost ljude koje ste svojim nemoralnim ponašanjem uvrijedili, sigurno smeta omalovažavanje,pa makar ono poteklo od Vas.

    OdgovoriIzbriši
  4. Zašto ovdje svi komentiraju anonimno?
    Na stranu tema ovog posta ali autor barem stoji imenom i prezimenom iza teksta i činjenica.

    Martina,Boudoir

    OdgovoriIzbriši
  5. Uz svo dužno poštovanje, razlika između blogera i novinara je ogromna, čak i na skučenoj hrvatskoj sceni.

    Trendy, ti si poprilično naivna, ako misliš da tu "konkurencija dolazi podržati konkurenciju" ili pak poprilično zlobna (možda griješim) jer si ovim tekstom napravila popriličnu neugodnost novinarima s kojima se družiš.

    Svi znamo tko radi na fashion.hr-u i tko im je gazda. Isto tako, svi znamo da je ove sezone Viktor Drago blogerice kupio haljinama. Nažalost, za razliku od novinara, blogeri nemaju etički kodeks u kojem bi se sve iznad 50 eura smatralo mitom, jer da imaju ovo bi se moglo jasno nazvati podmićivanjem.

    Činjenica je da je F.HR ove sezone nadmašio CAP, ako ničim drugim, onda organizacijskim dijelom. Uostalom, ljudi više prepoznaju Dojčinović, Envy room, Alduka, Severa i Klarića nego Arileo, Tea Perića... Viktoru su od imena ostali samo ELFS-i i Zigman (zasluženo ili ne, u to ne ulazim), a show program zvan "Borna Rajić ide na piknik" je 20 puta gori od Vinkovog showa zvanog "Martina felja u lovu na kitove".

    Ako ništa drugo, barem to.

    A sad, natrag na novinare. Ti ljudi rade svoj posao. Oni od toga žive. Oni nisu računovođe, studenti i štajaznam kojima je jedini cilj da budu pofotkani na eventu (ne kažem da tebi jest, ali zna se da ima i takvih blogera). Oni moraju razmišljati dugoročno, i na kraju krajeva, primiti plaću i idućeg u mjesecu. A sve se može reći na lijep i na ružan način i mislim ad tu novinari jako dobro balansiraju želje vlasnika, urednika i sebe kao autora.

    Ne bi dala ruku u vatru da bi ti ili itko drugi obavljao taj posao tako dobro jer karakter modnog novinara je često sasvim drugačiji od karaktera blogera. To nisu samo eventi. Ti ljudi rade i hodaju po eventima i kad im se ne da i čak i kad su na eventu oni rade, ne minglaju. Možda su upravo ovakve "kupovine" zašto sami blogeri u RH nikad nemaju mišljenje o kolekciji. Oni su kupljeni samom pozivnicom, a kako ne bi bili i haljinom.

    LP,

    Marla

    OdgovoriIzbriši
  6. evo i mog osvrta - http://urbanprettygirl.blogspot.com/2011/10/kud-svi-tud-i-mali-mujo-ili-moj-osvrt.html

    OdgovoriIzbriši
  7. Zgodno si ovo i poprilično pristrano napisala, bez obzira što mislim o tebi kao osobi. Ne ulazim u klanove na blog - sferi u nas, jer mi je to malo i smiješno, budući da je sve to na vrlo klimavim i friškim nogama. Malo me pecnuo tekst, iako nisam veći fan ni Drage ni Filipića, svak radi svoj posao odlično. Ja sam fan, recimo Fashion Incubatora - kojeg, moram priznati nisam baš čitala po blogovima zadnjih dana. Možda će se sad pisati o toj manifestaciji nakon što je Korkut nahvalio malu Aleksić, ali to je recimo događaj koji treba dodatni PR - hvale je vrijedan.
    Nije ni Viktor Drago došao podržati "kolege" za koje u medijima često naglašava kako "oni nisu konkurencija", iako je jasno da rade poprilično identičan posao, kada se prošetao FHR-om ove godine. Apsolutno normanlno i očekivano ponašanje. Mislim da nema mjesta čuđenju. Isto kao što ja gledam pages konkurentskih mi novina, čisto da vidim gdje smo u odnosu na njih. Dalje, ovaj put nisam uzela u obzir niti jedan blogerski osvrt na CAP, baš iz razloga jer su naše poznate blogerice bile CAP - promotorice, u haljinama dizajnera koji nastupaju na CAP-u. Nemam ni protiv toga ništa, ali ako je netko promotor nečega, taj ne može pisati objektivne stvari o istom, jer je plaćen (bilo lovom, bilo haljinama ili whatever) da promovira sam događaj. Mislim da si ovime odabrala nepotrebnu stranu, ako me shvaćaš, i mislim da bi se blogeri trebali više orijentirati na kolekcije dizajnera - jer ne ovise o njima apsolutno na niti jedan način, a manje na kompletnu organizaciju i priče iz backstagea. :*
    Selma

    OdgovoriIzbriši
  8. Da li je itko od vas našao vremena da pročita tekstove na Fashion.hr-u? I više su nego puni pridjeva, kako pozitivnih tako i negativnih. Ja bih još rekla da su im tekstovi blagi i jako je zanimljivo da nisu nigdje spomenuli propuste u organizaciji tako da ovo Trendy apsolutno ne drži vodu. I samo za informaciju - komentare im piše novinar, dakle muško, a ne novinarke koje si ti istaknula. Njih dvije su radile osvrt na prvi red i kombinacije posjetitelja na kojima si između ostalog i ti, i nigdje nisam primjetila da su te posrali, nego su bili i više nego kolegijalni. vitkor je ovime dobio puno negativne reklame, nije toga ni svjestan.

    OdgovoriIzbriši
  9. zasto ovo, SC? zasto???

    OdgovoriIzbriši
  10. da se također primjetiti i rivalstvo među hr blogerima, baše me zanima tvoj osvrt na to...

    OdgovoriIzbriši
  11. i mene isto. želimo post o tome!

    OdgovoriIzbriši
  12. to bi bio zanimljiv post, ... rivalstvo među hrvatskim blogerima .. mmmmmmmmmm Sonja?

    OdgovoriIzbriši
  13. Radije ne potpirujte vatru.

    OdgovoriIzbriši